december

December ska vara vitt. Så har jag alltid sett det. December december december. Det är slutspurten på året och då som man tänker att nu är det min sista chans att göra det här innan året tar slut. Och man kommer på så mycket som man vill och borde göra. Men tänker man efter så finns ju tiden kvar. Men det är lätt att pusha sig själv och skriva listor på saker som ska hinnas med. Och det är lätt att tänka att månaden bara har 24 dagar och glömma den där sista veckan med en massa mellandagar. ( Mellandag? Varför heter det så? Är det ingen riktig dag, eller är den bara mellan, så där lagom. Svenssonlagom. ) Nej alla dagar i december är lika mycket dag som resten av året.
I morgon åker jag hem. Hem för att fira jul i Dalarna. Mitt dalarna. Mitt vita dalarna.

bilder från min vintrigaste promenad hittils. bättre kan det blir. we will see!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0