vill göra så mycket mer men nu tar tiden slut

Jag går samma gator. Samma gator som jag gick på förut. Jag fikar samma fika som jag fikade förut.
Jag har varit hemma, hemikring. Hemma. Hemma och kört bil, hämtat ny luft, tränat på dialekten och klappat hästar. Dalahästar. Myst med mina vänner och familj som jag träffar alldeles för lite.
Men nu är jag åter igen på mark söderöver i landet. Efter en dag med tåg och tågförseningar på en timme såklart. Men pengarna tillbaka, right?
Men jag gillar att åka tåg. Det är något med farten och alla intryck som blir uttryck som kommer väldigt snabbt och inte släpps lika snabbt. Jag gillar det. Sen att väskan blev tyngre på hitvägen än hemvägen, är mycket märkligt. Ja visst är det?

Jag vill gå alla gator igen. Jag vill åka samma väg igen. Men det gör jag, om några veckor igen.

Nu är det ny vecka. Slutspurtsvecka innan redovisning med gruppen nästa vecka. Sen är den första kursen klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0