stil

Igår kväll när det åskade och blixtrade som om Tor aldrig gjort annat så funderade jag. Funderade på stil.
Har fått frågor som. "Vad är din stil?" "Vad ritar du?" "Vad gör du för något?"
Varpå jag blir stum och vet inte vad jag ska säga. Hur beskriver man sin egen stil? Jag gör det jag tycker är kul. Jag exprimenterar med färg, utan färg, i penseldrag och låter pennan bara fara över papperet. Får jag en uppgift så börjar det snurra i hjärnan och jag försöker alltid göra mitt bästa för att lösa det.
Men hur beskriver man sin stil i ord? Jag gillar att se det där lilla och oviktiga men att göra något roligt av det. Jag gör det gärna enkelt, för varför ska man göra det så komplicerat?
Eller bara att fånga en känsla. Och kunna uttrycka känslan så att det syns för betraktaren. För allt är också mycket upp till betraktaren, hur alla upplever samma sak på olika sätt. En stil kan alltså uppfattas så olika.
Det finns så många eller & och. Det är svårt att bara ha en stil och göra en sak. För om man ska få det så tror jag man måste hålla på i hundra år.
Vad skulle jag göra om jag inte fick uttrycka mig? Vad annat är jag intresserad av?
Kan inte komma på något annat som jag ens skulle vilja läsa eller hålla på med. Och att dessutom ha flera stilar, tror jag är det viktigaste. Att få uttrycka mig själv i bild och föremål är det som känns naturligt och ligger mig varmast om hjärtat. Det är det som är jag.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0