Tusen bitar som ska falla på plats

Har börjat lägga ett tusenbitars pussel. Och det ska i slutet bli en bild med massa djur. Det triggar igång mig att massa små små bitar har delats och ska åter igen sättas ihop igen. Och man vet inte ens om alla bitar finns. Det brukar ju alltid vara någon bit som saknas. Det hör ju liksom till. så vi får se.
Även ett par vantar har jag påbörjat i ett fint oranget garn.
Dessa saker är långtidsprojekt kan man kanske säga. Och är paussysselsättning när tankarna bör läggas åt annat håll. Än på skolprojekt, som just nu är att skapa en minikollektion med minst tre tapetmönstet. Det är nästan också som att lägga ett pussel i och för sig. Många bitar som ska falla på plats och passa.
Kanske är jag pusselläggare på heltid. Snart.
Men jag gillar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0