publikationen x 2

visst är det konstigt.

den där väntan på en ny uppgift som växer sig starkare och bygger förväntningar. det är då man tycker det ska bli roligt med något nytt. det är då som jag gillar det jag håller på med. att äntligen få ta mig an en ny uppgift.

sen kastas informationen in i huvudet och bygger artefakter på varandra. allt blir en tjock massa som blandas.

och man kastas slutligen ner på golvet av detta stora rökmoln.

 

Man har fått reda på uppgiften och tycker det är spännande. Men ändå blir detta stora moln bara en blandad sörja. Som att man inte fattar någonting.

 

Medan dimman lättar så sjunker det in i huvudet och det blir tydligare. Tydligare och svårare och man ställer sig frågan; Vad har jag gett mig in på?

 

Men läser man sedan definitionen av nya kursen igen och igen och igen så klarnar det, igen. och igen och igen.





" Vi är inslängda in i en värld av flux och hög densitet.
Bilder, budskap, ord och former flyger omkring och väller fram
i en till synes oavbruten accelereande accumulativ ström.
Vi kan göra oss förstådda, strukturera, se samband och koppla ihop.
Vi blickar åt många håll och riktnigar och förmedlar - talar - läser -
genom kulturella och sociala sammanhang.
Lär, greppar och tolkar genom lager av betydelser och grammatik.
I en förståelse av, och ett kritiskt förhållningsätt till historien,
situationen och kontexter kan vi navigera och upprätta dessa samband
som skapar mening och kunskap.
Omvandling och undersökning.
Genom Språk.
Genom Form. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0